Angkor Wat & Bangkok

Lieve Lezers,

Het is weer tijd voor een reisverhaal uit het verre oosten :)

Nadat we vertrokken uit Sihanoukville namen we de bus naar Siem Reap, waar zich de eeuwenoude tempels van Angkor Wat bevinden. We kwamen s avonds aan en namen een tuk tuk naar een guesthouse in de stad en namen er onze intrek. De volgende dag verkenden we de stad een beetje, de straten waren gevuld met bars en restaurants en toeristenwinkeltjes, er was niet veel te doen.

De dag erna regelden we een tuk tuk voor de hele dag en reden s ochtens vroeg naar Angkor Wat. Om er een dag te mogen rondlopen moet je 20 dollar betalen. Eenmaal aangekomen bij de eerste en meest bekende tempel was het dan ook echt een toeristen circus, maar de tempels waren prachtig om te zien en er rond te lopen. We verkenden de 4 grootste tempels (zie foto's) en liepen rond. De hele tijd komen er kinderen en verkopers op je af die je een sjaal of fluit of andere prularia proberen te verkopen en je achterna blijven lopen. Maar het was een mooie ervaring om Angkor Wat gezien te hebben en er een dag te spenderen en te leren over de oude cultuur die daar hun hoofdstad gevestigd had.

Na een paar dagen Siem Reap besloten we een bus te regelen naar Bangkok zodat we daar onze visum konden aanvragen voor India en aan de laatste drie maanden van de reis te beginnen. Via couchsurfen konden we een uur buiten de stad terecht bij de medische student Nok Silabut, een uiterst aardige en gastvrije meid. Toen we eindelijk aankwamen waren er nog twee andere couchsurfers en samen verkenden we de stad en gingen we naar Bangkok.

Bangkok is een overweldigende grote en moderne stad, na twee maanden vertoeven in de natuur en kleine steden was Bangkok wel even wennen ;) Overal zie je grote winkelcentra's en wolkenkrabbers. Als we zonder Nok de stad ingingen waren we soms dan ook 2 uur aan het zoeken naar een tentje om wat te eten...net als in de grote steden van China....

Grote steden zijn toch niet echt onze eerste keus al moet je er soms naartoe om dingen te regelen, en dan maakt een leuke couchsurfing host gelukkig veel goed:)

Vanuit Noks huis was het centrum van Bangkok 1,5 uur reizen en de eerste keer dat we de stad ingingen om ons visum voor India te regelen zijn we per vergissing naar de Indiaase ambassade gegaan en waren we daardoor dus te laat bij het visumbureau.Verschrikkelijk balen, 2 uur onderweg en dan te laat!De volgende dag wisten we gelukkig wel waar we heen moesten en lukte het wel:)

Reinout had goedkope tickets voor ons geboekt en we konden ons visum 2 dagen voor onze vlucht ging ophalen.Toen dat allemaal geregeld was voelde we ons een stuk beter en konden we Bangkok gaan verkennen. Samen met Nok gingen we naar de wekelijkse Couchsurfers meeting in Bangkok en ontmoette we vele reizigers en lokale mensen. We ontmoette ook vrienden van Nok en aten samen in een restaurant in de stad. Thaise mensen zijn enorm vriendelijk en gastvrij, maar ook heel erg verlegen. Als je als gast word uitgenodigt zullen ze ook alles uit de kast halen om het goed naar je zin te maken, en vaak mochten we niet eens betalen voor ons eten!Thailand is dan ook een land waar we wel terug zouden willen om er rond te reizen, want een week is toch te kort om het land te zien.

Na een week Thailand werd het dan eindelijk tijd voor de laatste etappe van onze reis : India!

We verblijven nu in houten hutjes aan het strand in Goa samen met Han en Joris, het is echt leuk om na zo'n lange tijd weer eens vrienden te ontmoetten en samen op te trekken. We zijn nu Han zwemlessen aan het geven en het schiet al aardig op :)

Het weer is hier weer heerlijk en het eten ook! Goa is een goede plek om aan te komen in India en even te wennen aan het land voordat we de rest van India gaan verkennen....

Groeten uit Goa !

En we hopen dat iedereen een goed nieuwjaarsfeest heeft gehad en dat alles goed gaat in Breda!