Laatste dagen Europa

Na een heerlijk weekend te hebben gehad in Talinn (de hoofstad van Estland) zijn we naar Loksa gelift, gelegen in een enorm natuurgebied in het Noorden van Estland, prachtige natuur en een prachtig strand. 's Nachts werd het er erg koud en opvallend was dat het de hele nacht niet donker werd omdat we zo noordelijk zaten. Via de website Couchsurfers (een website waar je mensen van over de hele wereld kan vinden die hun huis beschikbaar stellen voor reizigers, of je een tour in hun stad willen geven e.d.) hebben we een plek gevonden in Tartu waar we een hele aardige geschiedenis student hebben getroffen (Indrek) die zijn huis beschikbaar stelde voor ons. Hij gaf ons een tour door de stad en wist vele interesante dingen over zijn stad en land te vertellen.

Voor het weekend wouden we in Riga zijn vanwaar we een trein konden nemen naar Moskou. Na een laatste nacht op het strand te hebben geslapen in Kabli namen we afscheid van Estland en kregen op een dorpsweg (waar eens in de 10 minuten een auto voorbijkwam) een lift direct naar Riga van een aardige Est in een Mini

Toen we eerder in Letland aan het liften waren hebben we een studente ontmoet in Liepoja die studeerde in Riga. Zij nodigde ons uit om in haar studentenkamer te verblijven en gaf ons een tour door de stad, later hebben we het nachtleven in Riga verkent en het studentenleven van Letland meegemaakt ;)

Vandaag gaan we de trein van Riga naar Moskou nemen die 16 uur gaat duren (ongeveer 1000 km.) en na twee nachte Moskou zullen we de Trans Mongolie Express nemen die ons dwars door Rusland en Mongolie zal voeren en uiteindelijk in Beijing zal stoppen.

Via Couchsurfen hebben we een gezin gevonden in Ulaanbataar (de hoofdstad van Mongolie) die net buiten de stad in een Ger (of Yurth, een traditionele Mongoolse tent-woning) wonen en waar we een nacht kunnen slapen en de echte Mongoolse cultuur mee kunnen krijgen

Groeten uit Letland !

Ellenoor & Arnoud

mrrc

geweldig om te lezen jonges!! geniet van moskou en laat weten hoe de yurt bavallen is! :)
x

Andrea

Bedankt voor de kaart! :D

Leuk om te horen dat alles zo vlekkeloos verloopt. Hier vrij weinig bijzonders. Duitsland was weer gezellig als altijd en nu nog even vakantie aant houden.

Groetjes!

Mieke

Zo zie je maar, een paar aardige lui komen de hele wereld door of ouderwets gezegd: met de hoed in je hand kom je door het ganse land. Wat een mooi vooruitzicht ook: slapen in een yurt. Waarschijnlijk zie je ook nog een yak. Meer eerst: goede reis in de express!

Mikey

heeel relaxt arnoud die verhalen! beter dat het warmer daar is als hier in vieze regenachtige holland:)
vandaag vond ik echt tof om je telefoontje te krijgen alleen de verbinding was niet echt zo vanjewelste:)
veel plezier verder met de reis en ik hou deze site wel bij!:) groeten van mikey!!!

Mieke

Trouwens: tot de Oeral is Europa